Lifestyle, Personal, Relationship, Reviews

Why I Get Jealous On Valentines Day

February 14th 2016!

image

Cheers people!!! To another Valentines day of being single…
I’ve been through this so many times so its not really a big deal. This year I won’t bother reading posts or watch videos on how to cope up “being single on valentines day.”
These post are encouraging but let me be real people! Enough with the “its okay to be single” “love yourself” crap ( Its not really crap but let’s assume it is for the sake of today’s post on valentines day shenanigans)
I walk around in town on Valentines day seeing couples hold hands,couples expressing love on social media, friends taking out their partners,colleagues bragging on what their lovers did for them on valentines.

Honestly, I get jealous! Yeah! Sue me! I do get jealous and sometimes wish I was in their place. Buying myself a card and flowers ( I’m not a flower person BTW ) is not enough. No amount of pizza, cookies and chocolate can fill the emptiness of wanting to “have a valentine.”
I’m just being real here!
I came up with a list of the things people with “valentines” do for each other that make me jealous or envious, whichever suits:-

1. One Week Vacation
I can’t imagine how amazing it feels when your other half gives you tickets as a valentine gift to go on a one week vacation to Paris, Dubai, Prague or Greece. I mean…..

2. Special ” Worthy” Gift
No offense, but buying someone 1000 roses is so useless (I’m sorry I can’t find a better word that is less mean). Maybe its because I’m not a flower person but those flowers don’t stay for long and they’re expensive,right?But I do envy people who receive a bag of Tortilla chips, nachos, a bicycle, a car Or even just do the house shopping lol,can we swap life’s?

3. A homemade meal
When they decide to change things a little bit,instead of the usual fancy restaurant date your partner prepares a homemade lasagna or pizza or anything. Doesn’t matter if it backfires lol the effort is what matters and I think its super sweet and makes me want to cry because I’m so full of myself and envious.

Anyway, I’m just a pathetic, single, jealous, loveless human being who wants to wish you all a Happy Valentine’s Day! Remember to spread the love – When you have more than 5 bars of chocolate or excess number of tickets to Prague hit me up. I don’t mind joining you (third wheeling is on of my hobbies).

Over To You…
How do you plan on spending your valentines day?
Till Next Time,Bye!!!
XoXo, Jade J ☺

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s